Oljeblandning motorsåg jonsered

Sätt stoppknappen i läge ”on” och dra ut choken helt. Håll sågen stadigt mot marken när du startar. Bränslehantering, Start och Stopp samt Förgasare.

Använd inte motorsågen förrän tillräckligt med kedjesmörjolja har nått sågkedjan. Jonsereds trimmers: Lätta maskiner framtagna för ansning av gräsmattans kanter. En allround motorsåg med låg vikt, optimerad för enkel hantering, underhåll och start.

Köpte nyligen en ny Stihl MS6motorsåg till vår Solosåg. Jonsered 6(1972), Jonsered 5SP (1984), Husqvarna jordfräs T520 . Oljeblandad bensininläggsep 20112t-oljainläggaug 2009Inkörning. Jonsered 455inläggaug 2008Fler resultat från skogsforum. Hur mycket olja ska man blanda i bensinen? CachadLiknandejuli 20- inlägg - ‎författareSå jag undrar hur mycket olja man ska blanda i bensinen till trimmern.


Jag har kört åtskilliga timmar med både röjsåg och motorsåg och kör . Min far köpte några år innan han dog en Jonsered 21motorsåg. I dag tog jag fram min fars gamla såg, Jonsered 205 som stått med halv tank sedan.

Dom körs enbart på V-power (99okt) och taktsolja,inga problem. Till råga på allt är Dolmar-sågen dyrast av alla testade motorsågar. Dolmar PS 460 Jonsered CS 22S, Husqvarna 4X-TORQ, Stihl MS 2C.

Kommentarer

Populära inlägg