Enfasmotor går åt fel håll

Måste få reda på om det går och isf hur man gör, min chef påstar att man kan få. Råkade en gång ut för en skum grej med en enfasmotor som gick åt fel håll, . Men kan man få en fas pump att gå baklänges eller är det bara fas pumpar? Jo, det stämmer att vissa enfasmotorer går att reversera, det rör sig. Jag hade en liten plastpump som gick åt fel håll hur jag än kopplade.


En enfas fläkt kan du inte i min värld lyckas på att snurra åt fel håll. Det går att få en enfasmotor att snurra åt andra hållet än vad som var tänkt . Motorn har fyra kablar: grön/gul, brun, svart och blå. Och hur får jag den att gå åt olika håll?


Ja nu vet jag inte hur din motor ser ut, men ett är säkert, de kan gå åt båda hållen. Har du råkat vända huset med kopparlindningen åt fel håll? Vedkap 240v snurrar åt fel hållinläggdec 2016Problem med elmotor till betongblandareninläggjun 20141-fas motor hur mäter man?


Visa tråd - Kondensator till en elmotor ? Går motorn åt fel håll har man kopplat kondesatorn till fel hål i väggen. Kondensatorn skapar en fasförskjutning och man får fejkad tredje fas . Hjulen snurrade åt fel håll, när jag kollade vad det var så hade. Om det sitter magnapull i bilen, lär den gå åt om motorn startar baklänges. Jag sitter med ett Novak ss43och motorn går åt fel håll.


Det jag skulle behöva veta är Hur man ställer in så den snurrar åt andra hållet . Någon elkunnig som kan förklara hur en symaskin kan gå bakåt? Det är när det kläms en pellets i inloppet och det går lite tungt som den kan få. Så ny trycker den till i fel riktning och fortsätter sedan åt rätt håll.


Ett tips som jag fick av en elektriker för att få motorerna att gå åt rätt hål var. Det vet väll alla att en 3fas motor alltid går åt fel håll nyinstallerad? När du bytt kan motorn gå antingen åt rätt håll eller fel håll.


Går den åt fel håll byter du plats på två av faserna, så byter den riktning. Experten › Vilken rotationsriktning på elmotorn? CachadLiknandemars 20- Eftersom motorn verkar vara en så kallad Asynkron enfas motor bör det finnas en start/drifts.


Annars går den åt samma håll i alla fall. Får ta en närmare titt och se om kondingen går att få loss separat utan att. Han kallade detta för en ren enfasmotor som har olika stora . På en vanlig motor med direktstart så är, såvitt jag förstått, det värsta som kan hända om man kopplar faserna fel att motorn går åt fel håll och då . Polvändning tror jag också, du kopplade förmodligen plus till minus och vice versa.


Om motorn visar sig gå åt fel håll, koppla då om kondensatorn till den andra. För när jag lägger + på en pol på elmotorn och - på den andra, så går den åt ett håll, om jag byter så går den åt .

Kommentarer

Populära inlägg