Statoil lysfotogen

Nu när värmaren (Wallas 18B) har börjat gå som en klocka så tar statoil bort mitt favoritbränsle : STATOIL BLÅ Lysfotogen. Statoil säljer inte längre Statoil blå lysfotogen utan i stället. Bensin vs Lysfotogeninläggfeb 2012Heatpal + bränsleinläggmar 2009Fotogen; är det lampolja numera?

Alla forum › Båtteknik › ÖvrigtCachadLiknandemars 20- Är det någon som har erfarenhet om Biltemas lysfotogen som bränsle. Vi vet att man från tillverkaren enbart rekommenderat Statoil/Esso blå. Rekommenderas till Wallas-värmare/spisar, . Statoil har slutat sälja Blå fotogen i dunk. Jag har under alla år kört Biltemas lysfotogen (inte lampolja!) i min Wallas i segelbåten. Wallasinläggnov 2013Biltemas lysfotogeninläggmaj 2012Wallas-konvertera till diesel ? Baten/KomfortCachadVärmaren heter numera PO drivs med lysfotogen och finns faktiskt fortfarande.


Nu har tydligen Statoil blå övergått till att heta Camping paraffin och verkar att . Shell bytte leverantör på vissa Kemprodukter. Statoil har Petroleum baserad Lysfotogen ( Nafta ) Tive. Jag släckte lampan, tömde tanken, åkte och köpte en dunk Statoil.


Biltema lysfotogen eller lampolja för 21:90/liter. Esso togs över av Statoil och heter således Statoil blå.

Ok så lysfotogen är lite hälsosammare i värmaren också? Alla säljer lysfotogen men betala 39:-/l värkar vara överdrivet. Det är ju inte bara fotogenen som försvunnit, hela Statoil är ju borta fran skärgarden. Statoil säljer inte längre Statoil blå lysfotogen utan i stället . Gasol/Gaspatron, Industribensin Kemiskt Ren Bensin Statoil miljö. Jag använder lysfotogen typ Statoil blå eller OK lysfotogen, anledniingen till denna användning är att just lysfotogen innehåller olja.


Behöver du rengöra, gör rent i Statoil blå och blås sedan rent med tryckluft. Festivalolja kostar kr per liter (Statoil Varberg november 2008). Lysfotogen luktar en del och bör inte användas inomhus.


Lugn bara vi ska inte plocka ner trycket, gör så här: inhandla en flaska Statoil blå eller annan lysfotogen ca liter räcker länge. Förut kollade jag upp CAS-nummer för några produkter och fann då att Statoil Blå lysfotogen hade samma CAS-nummer som Beckers . Lacknafta (kristallolja) och lysfotogen är i princip samma sak. Jag skulle rekommendera att du köper Statoil Blå om den fortfarande finns kvar. Själv kör jag en liter lysfotogen i tanken 1gg/år. Statoil Blå lysfotogen har samma EG/Cas-nr som Statoils citydiesel, dvs att det . Lösningen var att blanda in lysfotogen i dieseln och det funkade.


Jaka kan jag säga att statoil blå är lysfotogen och kompen är justerad. Man kör dom på Lysfotogen, finns på alla Statoil mackar o dom förbrukar jäkligt lite. Sniper: Hehe,Man kan köra på allt som Brinner,Förutom . Hos oss finner du kylarglykol rö kylarglykol blå, kylarglykol gul, propylenglykol, köldbärarsprit, lysfotogen, tändvätska, lacknafta, kallavfettning, krafttvätt, . Lampolja el fotogen (eller i värsta fall - tändvätska) funkar ok.

Kommentarer

Populära inlägg