Tvingas ansluta till kommunalt avlopp

Jag är just nu i färd med att köpa ett hus, där det idag finns egen brunn och avlopp i septitank. Vattent är provat och av god kvalitet, och ger . Rimligt pris för anslutning till kommunalt VA? Kommunen vill att vi skall bekosta pumpstation vid. Ingen vill i onödan faktureras flera hundratusen i avloppskostnader.


Alla måste koppla in sig på Höörs kommunala avlopp senast 20Foto:. Den nya vattentäkten i Lennheden tvingar fram anslutning till kommunalt avlopp för fastighetsägare i området.

Kommunen kan tvinga dig att ansluta avloppet till kommunalt avlopp MEN då ska det vara motiverat utifrån miljö- och hälsoskydd med stöd av . Måste sälja stugan när kommunalt avlopp ska dras till Sörfjärden. Att ansluta sommarstugan till det vatten- och avloppsystem som kommunen ska. Men är det här verkligen den bästa lösningen om folk tvingas flytta ifrån . Det är nog avloppet de vill ansluta er till men även vattenanslutning kan vara aktuellt att tvinga fram om du tar vattnet från en grunt liggande . Vi kan aldrig tvinga någon att ansluta sig. Måste jag koppla in mig till det kommunala avloppsnätet?


Teknik, som är va-huvudman kan inte tvinga någon till att fysiskt koppla sitt avlopp till det kommunala nätet. Jag har redan kommunalt vatten och avlopp, skall jag bli ansluten igen?

Däremot tror jag att de kan tvinga på en kommunalt avlopp, om det är. Precis, avlopp har jag hört att man kan bli tvingad att ansluta sig till på .

Kommentarer

Populära inlägg