Blanda 2 takts bensin till båt

MotorbåtSnackinläggsep 2013Aspen till 2-taktare - MotorbåtSnackinläggmaj 2012Oljeblandad bensin i bilen? Mek Teknikinläggokt 2008Bensin blandning till utombordare! Exempel: liter bensin med procent olja är då totalt liter vätska varav 4. Man tjänar inget på att blanda ihop en massa -igt bränsle och . Jag har en Mariner HK 2-takt utombordare och jag har funderat på att blanda bensin med olja själv för att slippa köpa färdig.


Har köpt en hk mercury-motor 2-takt till gummibåten. Ska det vara vanlig takts olja som jag hadde i olje tanken?

Jag blandar dl olja på L bensin, men jag kör orginal så du ska troligtvis . Kraven på motorer och bränslen i båtar är annorlunda än i bilar men. Bensinen med sina tillsatser skall tillsammans med tvåtaktssmörjoljan bilda en fungerande enhet. Jag har bara haft båtmotor (taktare Evinrude hk) sen i höstas. Jag har aldrig haft något problem med att stiftet har sotat igen på segelbåten.


Produkter › BilprodukterCachadHos oss hittar du alkylatbensin til 2-takt och 4-taktsmotorer, såsom gräsklippare. Om du blandar egen 2-taktsbensin skall olja alltid tillsättas enligt tillverkarens . I de flesta tvåtaktsmotorer blandas smörjoljan med bränslet innan det sugs in i.

Har skaffat mig en KTM 22-takt och i manualen står det att oljeblandningen ska vara 1:60.

Kommentarer

Populära inlägg