Energibollar dadlar

Här kommer en variant på en chokladboll, en variant gjord på mesta dels dadlar och nötter. Ett nyttigare alternativ till den klassiska chokladbollen. Nyttiga chokladbollar är superenkelt att göra.


Här är ett enkelt recept på raw food-bollar med dadlar och kokosolja - så gott! Riktig boost med en massa antioxidanter och bara naturlig sötma. Det här kanske blir ditt nya favoritgodis!


Mina egna energibollar som jag döpt till Chokladglädje som blev väldigt goda.

Självklart delar jag med mig av receptet. Här kommer ett recept på enkla energibollar som passar bra till fika, mellanmål eller efter. Superenkla raw food-energibollar som även passar dig som är vegan! Detta recept är enkelt och gott, prova själv! Blev riktigt gott att lägga i dadlar också!


Mixa 12st dadlar, jordnötssmör, Blueberry Müsli, kakao, kaffe och salt. Ett jättebra snack eller hälsosamt fika är att göra chokladbollar av exempelvis dadlar, torkad frukt och nötter/kokos. Dessa chokladbollar består av färska dadlar .

Nu är det ju inte direkt någon nyhet med bollar av dadlar, nötter och kokosfett på tränings/hälsobloggar men jag vill ändå prisa det lite: Så himla . Nu kan du välja att göra bars som vi eller rulla till härliga energibollar; Klä en avlång bakform eller annan . Nu har jag har bakat mina favorit kokos-/energibollar igen. Vi hade några vänner på besök och till kaffet svängde vi ihop en hög med chokladbollar av sundare . Nötter, dadlar, kakao, kaffe och jordnötssmör. Räcker med 1-och bra energi tex efter ett pass eller precis . Energibollar med dadlar och frön – nyttiga chokladbollar!


Glutenfritt/Laktosfritt/Diabetesvänligt ca stycken dl valnötter dl cashewnötter st färska dadlar (gärna Medjol) st torkade fikon msk . Energibollar med smak av kokos, jordnöt och chia – recept. Alla dadlar-artiklar på Hembakat där just den taggen använts. Dessa juliga energibollar funkar både på fikabordet och som ett sött mellanmål.

Kommentarer

Populära inlägg