Generator laddar inte volvo v70

Den har slutat ladda (batteriet inte turbon :P ). Och om jag nu ska lös med generatorn är det lättast att ta bort servopumpen och hela . Sveriges Volvoforuminläggjun 20128GLT -laddar inte och nästan alla varningslampor.

Forumindex › Elektronik › AllmäntCachadLiknandemars 20- inlägg - ‎författareGeneratorn i bilen laddar inte längre. Sedan öppnade jag generatorn för att titta på kolen. Bilen är en Volvo v-0 gamla modellen.


Lyser laddningslampan så laddar inte generatorn.

Idag laddar den helt plötsligt inte :S Är. Bytt generator men laddar dåligt ändå snälla hjälp! Hur mycket är minimum laddning för generator? Forumindex › Elektronik › AllmäntCachadLiknandemars 20– inlägg – författareGeneratorn i bilen laddar inte längre.


Nej - Generatorn laddar inte om inte laddningslampan är inkopplad! Volvos, eller nån eftermonterad historia. Helt rätt, laddningslampan varnar om generatorn inte laddar . När jag förökte starta den gick det inte, batteriet var så dött att det inte ens gick att sätta på innerbelysningen i taket.


VOLVO V70-- laga bilen själv det är enklare än vad du tror och dessutom sparar.

Har en volvo s-med el problem den drar ut batteriet. Bilen laddar inte ordentligt så du får aldrig full laddning i batteriet. Om generatorn laddar mer än volt så ska du byta laddningsregulatorn. Med korta körsträckor räcker inte generatorn till för att återladda batteriet utan klarar bara att driva elektroniken. Den lös mindre eller inte alls när jag varvade mycket.


Mät spänningen har haft generatorer som lyst svagt fast de laddat som de ska. Generatorn i min V-laddar bara 1volt. Problemet jag har är att mitt batteri laddas ur, relativt snabbt (mindre än timmar),.


De menade att något inte stod rätt till med generatorn. För att bekräfta att det är batteriet som bråkar och inte något annat mätte jag spänningen över batteripolerna på tomgång. Laddar generatorn som den ska eller har jag mer problem än ett taskigt batteri? Låt oss utgå från en standard Volvo V-som har ett batteri på Ah.


Allteftersom batteriet laddas upp sjunker laddningen men avtar inte helt. Min gissning är att batteriet, när det laddas av generatorn, sällan får mer än . Jag kör ändå långa sträckor och batteriet laddar inte fullt ändå. Generatorn laddar väl ca 130Amp på en D5:a men det blir ju svårt att få i dom om. Start/stop bilarna (volvo v70) har ju ett extra batteri men det kanske går att . Forum för nyare Volvo C3 S4 V5 S6 V6 C7 S7 V7.


Har du ett större batteri så förbrukar du inte mer av batteriet för att batteriet är större. Laddar inte batteriet men om man startar den med kablar lyser allt så.

Kommentarer

Populära inlägg