Färgborttagning kaustiksoda tapetklister

Kemiska geléartade färgborttagningsmedel får ligga på färgen en. För att få sodan att ligga kvar på färgen, kan den blandas med tapetklister till en gelé. Jag gjorde en häxbrygd på kaustiksoda och tapetklister, mätte inte upp. Färgborttagning på järn och plåt - Värmepistol brukar fungera ganska . Det har nämnts olika färgborttagare i tråden.


Blanda ca dl kaustiksoda i l vatten, tillsätt gammaldags tapetklister och låt svälla. Ta bort hård bottenfärginläggokt 2009Ta bort bottenfärg med högtryckstvätt.

Forum › Mekråd och cykeldelarCachadLiknandesep. Gå till närmaste färghandel och fråga efter färgborttagning, det gjorde jag och fick något. Kaustiksoda biter på plastfärg, tapetklistret gör att geggan stannar på. Riktigt bra färgborttagning, Det kostar, Men vem fan bryr sig vad det . Ja, då hade jag bara kaustiksoda med tapetklister kvar att prova. Jag brukar blanda färgborttagning själv av Kaustiksoda och tapetklister.


Receptet står faktiskt på Kaustiksodaburken. Jag har använt färgborttagare av olika sorter som förmodligen anses vara. Thinner har jag aldrig blandat med tapetklister, men jag har använt kaustiksoda.

Man blandar en viss mängd kaustiksoda med tapetklister och en liten del vatten, penslar på, för att . Tapetklistret gör att sodan sitter kvar på botten nät man smetat på den. Vad ska jag ha för färgborttagningsmedel att pensla på min fälgkant för. Det fanns för ett 20-tal år sedan ett suveränt färgborttagningsmedel,.


Sålunda: Biltemas färgborttagning kan avfärdas som odugligt. Citronsyra EDTA Färgborttagningsmedel Kaustiksoda. Väljer du att arbeta med ett färdigblandat färgborttagningsmedel, bör du pensla på detta mycket flödigt över en begränsad yta i taget. Kan man inte blanda till kaustiksoda, vatten och tapetklister? Billigast är att blanda lut med tapetklister,då får du ett supereffektivt färgbortagningsmedel.


Visa fullständig version : Färgborttagning? Vanlig lut för färgborttagning blandas med tapetklister till gelé. Köp kaustiksoda och blanda till färgborttagning enl anvisning.


Dock är kaustiksoda vasst mot aluminium vilket jag förstod som ett big. Vad är blandningsförhållandet mellan tapetklistret o kaustiksodan? Så här blandar jag färgborttagningsmedel (det hette Bums när jag var yngre och är billigt och lätt att göra själv):. Häll i tapetklistret och vispa ordentligt. När du använder något med lut (kaustiksoda) så ha alltid en kanna . Annars kan man använda kaustiksoda och tapetklister, men det är lite.


Vad är det för fel på tapetklister/kaustiksoda? Det behövs bara 20-minuter för att biltemas färgborttagning skan mjuka upp lack så att den . Postby lennart wiklund Mon Nov 3 204:pm. Nu till frågan : snabb meto färgborttagningsmedel ? Kaustiksoda och tapetklister har jag läst, hur starkt och hur länge?

Kommentarer

Populära inlägg