Bahnhof sip port forwarding

Varför kan jag inte använda en egen SIP-box? Du behöver i sådana fall göra en så kallad 'port forward' för att telefonin ska fungera. Med följande Advanced VoIP Settings slapp jag göra port forward i routern. Bahnhof IP-telefoni - Hur sätter man upp det? Problem med VOIP från Bahnhofmaj 2015ProbleBahnhof + SPA1Sip-box = långsamt internet.


Varför det inte fungerade med port forwarding vet jag fortfarande inte. Kanske någon bugg i routern eller i SIP-boxen, eller att fler portar . Jag har som sagt flyttat och skaffat bredband med Bahnhof som. Jag misstänker att någon inställning råkat ändras på Bahnhofs sida, för själv. Port forwarding till IP-adressen för SIP-boxen så som Bahnhof . Funkar en SIP-box/telefon med godtycklig operatör, typ Telia? Vad jag kan se så lämnar iaf bahnhof och cellip ut allt man behöver för att köra.


Och SIP-servernummret - var matar man in det? Känner mig som en riktig nybörjare vad gäller NAT och Port Forwarding. Känner mig lite smådum som slog till på IP-telefon hos Bahnhof i samband med att vi skaffade dem som internetleverantör, för visserligen . Och nu efter dåliga erfarenheter av Bahnhof, så känner jag att det är läge. Bahnhofs IP-telefoni och inte deras egen SIP-box?


SIP ALG är en funktion i routrar som kan ställa till diverse problem och bör vara. Om man ska öppna portar i brandväggen, aktivera ”port forward”, måste man .

Kommentarer

Populära inlägg