Hur tankar man en moped

Men hur ska man ställa mopeden, hur betalar man, hur långt ner har man den där grejen i hålet,. Björn min kompis tankar moppen för första gången. Snaxy - Hur man lär sig ringar med moppen!

Formel kör ju hur hög oktan siffora som helst. På nya mopeder tankar man oftast men man kan tanka också . CachadLiknandemaj 20- inlägg - ‎författareKan du inte filma när du ska tanka för första gången och lägga upp så FB får se? Vi kanske kan ge dig lite tips på vad du kan förbättra till nästa .

Jag har tagit slut på bensinen till min moped och vill tanka den, tror han skulle. Skriv gärna ner dina tankar och frågor, vi älskar att hjälpa just dig! Det är ju olika från moped till mope om hur mycket den drar, men ca.


Men eftersom att din moped skakar och lutar ofta så blandar man vattnet. Rieju var så naturvänlig, tankar den med vatten XD . Men att tanka rätt är viktigt om man vill att mopeden ska hålla länge och gå bra. Hej, Det står att moppen ska köras på 9 men det kanske går lika bra på ? Jag tankar dock alltid på Jet, och enligt min vetskap så har de inte.


Hur gummit i förgasaren och bränslekran reagerar på etanolen har jag inte . Ehh, hur gör man med en scooter då där man inte kan koppla ur? Och jo, jag vet att reglerna säger att man ska ta moppefrågor på moppenet,. Alltså: Har man trimmat sin motor, bör man köra på eller högre nu när. Här hittar du allt du behöver veta, tänka på och ta ansvar för när ditt barn blir med moped.


Vi varken medverkar eller uppmuntrar till trimning men svarar gärna på frågor från föräldrar som vill veta mer om hur man upptäcker att deras barns moped är . Svar: Man kan i princip blanda i vilket tvåtaktsolja som helst i. Nya oljor smörjer bättre än gamla, men trots det kan man inte minska andelen olja i bensinen hur. Nya bilar har av miljöskäl gastäta tankar och där läcker inga . När man tankar, då tankar man väl bara med ren oktanig bensin eller? Böter eller taget lämp och isåfall hur mycket/hur länge?


Och vet du vilken olja man ska ha vid oljebyte? Kan du inte ringa mig och muntligen beskriva hur en 2-takt låter? Hur vet man vad man ska ha för bensin i bilen? Vad händer om man tankar i till en bil som det står i instruktionsboken att den vill ha 9 . Vad får man räkna med att det kostar att ha en moped i drift under det varma. Fast det är något med att de bara gå i 25km/h eller något sånt, eller hur var det?


Jag gick i tankarna på en EU-moppe för ett par år sedan. Ingen av mopparna är trimmade men Sporten körs med isärkopplad rosa. Hej, jag undrar hur mycket eran moppe drar per mil, har ingen moppe själv.


Okej, ganska najs att det inte drar mycket (: men nån som har stunt med när jag tankar min drac full(liter) så kommer jag högst mil på det, . Det är en härlig frihetskänsla att själv bestämma vad man ska se och var man. Du tankar inte själv, det gör personalen åt dig, precis som det var här hemma . Men du kan kolla varje gång du tankar hur skitig kedjan är och då bestämma ifall du behöver. Använd spray avsedd för smörjning av moped och mc-kedjor. Förklara varför man inte ska fylla bensintanken helt och hållet,om man tankar en. Merinfo har aldrig hört talas om att man inte ska tanka full tank en varm sommardag.


Om man tar liter bensin och blandar med liter olja så får man totalt 1liter soppa. Vi vill veta hur mycket förhållandet skulle vara om vi skulle få liter. Hur som helst, det dina polare kallar motorbroms skulle jag lägga mina. Jag har hört och läst att med en 2-takts motor så måste man blanda ut.


För att få framföra dessa fordon så skall man inneha förarbevis,.

Kommentarer

Populära inlägg