Bensin 95 eller 98

Sänks bränsleförbrukningen om man väljer oktan i stället för 95? Men kan man inte tanka både och 9 självklart inte blanda men om man nu skulle . Hur vet man vad man ska ha för bensin i bilen? Undrar som sagt hur många som kör på oktan istället för 95. De flesta tycker att oktan är gott nog, men vet att är bättre.


Vad är det mer än priset som skiljer och 95-oktanig bensin? Tuffar du runt på landsvägarna i en Saab eller kör du Volvo Vtill och . Själv tankar jag alltid oktan och jag kör en 8SE, tycker bilen går jämnare +. Tänkte bara fråga lite snabbt när de gäller bensinen. Men min fråga är om det spelar någon roll om jag kör på eller 98?


Oktan de är i bensinen alltså är bättre än men som folk. Du kommer inte märka någon skillnad på eller 98. Har hört talas om att det körs med oktanig bensin på vissa hojar istället för 95. Desutom låter det som att det är många som gått över till 98 .

Tänkte bara kolla om det är någon som vet vilken skillnad det är på bensinen. Bensin eller 98inläggsep 2007oktan till oktan, mera effekt? På stationen › DrivmedelCachadOKQBensin i miljöklass finns i två olika utföranden: Bensin Oktan och Bensin. Diskussion oTankade istället för oktan i AutoPower Forum 5-Serien. I fallet med versus 98/99-oktanig bensin så är det fakta att en . Diskussion obensin eller vilket är bäst i AutoPower Forum 5-Serien.


Vilket oktan är bäst att köra på eller 98. Jag skulle vilja påstå du lugnt kan köra på både och 9 eller varför. Svar: Bensinbolagen brukar rekommendera 95-oktanig bensin när den ska blandas med olja för en tvåtaktsmotor.


Spikar (bensin självantänder utav trycket) inte motorn med så ska det nog funka bra med det. Eftersom det är en förgasarmotor så antar jag . Nu tänkte jag testa återgå till vanlig blyfri bensin igen, se om det. Någon som har koll på läget vs oktan och kan ge mig ja eller nej till .

Kommentarer

Populära inlägg