Vilken olja till bilen castrol

Castrol motorolja – det är mer än bara olja, det är flytande teknik. Hitta rätt Castrol Motorolja för din bil. Oavsätt om det gäller en helsyntetisk, delsyntetisk olja, så erbjuder våra produkter det skydd som din motor behöver.

Här kan du köpa motorolja till just din bil. Vi har motorolja från ledande varumärken som Castrol och MPM, men också högkvalitativa. Det finns tre säkra metoder som hjälper dig välja rätt olja till just din bil:.


Här hittar du vilken viskositet samt kvalitetsklassning som krävs för din bilmodell.

I den står precis vilken motorolja som är bäst för din bil. Hittar du inte instruktionsboken i handskfacket eller informationen i boken? Vet du inte vilken olja eller vilket filter som passar till din bil? Behöver du hjälp med att hitta rätt motorolja?


Här kan du söka på registreringsnummer, märke eller modell för hitta rätt motorolja till ditt fordon. Castrol Magnatec kombinerar intelligenta molekyler med syntetisk teknologi för att ge ett extra starkt motorskydd. Castrol Magnatec hjälper din bil att prestera . Det är inte så svårt att ta lite bättre hand om sin bil.


Kan jag slå i oljan jag har hemma eller vilken ska jag välja?

Castrol 5W-heter ju Longlife III hos VAG och Edge i övrig handel. Rätt olja till din bil ger en lång livslängd på din motor och en bra totalekonomi i dina driftkostnader, vi använder oss bara av den olja som våra generalagenter rekommenderar, Castrol. Bmw 3E9 Hejsan ringt runt och kolla vilken olja jag ska ha.


Mekonomen säger castrol fst 0w så vad ska jag hälla i bilen är en 330i . Oljan som användes då var Castrol, vet ej riktigt mer än så. Nu är det så att jag är väldigt noga med mina bilar och tänker byta olja var 500e mil, min fråga är . Kan jag använda den här oljan till min Volvo Vflexifuel? SE 5W-3 Shell Helix Ultra AF 5W-och Castrol Magnatec 5W-30. Det här är sidan som handlar om mc-oljor och tipsar om vilken olja som är.


Och samtidigt handlar det återigen om ekonomi och avtal mellan bil- och oljetillverkare. Det beror på vilken olja du har och hur du kör. Edit:Googlade nu i skrivande stund Castrol Magnetic 5w-och enligt .

Kommentarer

Populära inlägg