Oljeguide biltema

Biltemas helsyntetiska motorolja 5W-är därmed en så kallad multiviskositetsolja. Den har goda startegenskaper i kyla och upprätthåller smörjfilmen vid höga . Nyheter/Finn-ratt-motorolja-for-din-bil/CachadLiknandejuni 20- Nu kan du söka fram vilken motorolja som passar din bil genom att ange ditt registreringsnummer.

Skriv ditt registreringsnummer i fältet och se . Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom bilreservdelar/tillbehör, mc, verktyg, kemi, bygg, båt, friti hem och teknik. ALFA ROMEO: 14 14 14 15 15 15 16 16 7 8C, ALFASU BRERA, GT, GTV, SPIDER. Tömde ur hojen förra året och hällde i biltemas race olja, körde kanske max 100mil förra året, startade upp hojen för någon vecka sen och . Ja man vet ju aldrig, det finns en tråd på autopower. KTH testar Biltema 5woch finner att det till säkerhet är samma . Statoil är en av många oljetillverkare som levererar motorolja till Biltema som sedan säljer den som sin egen.


Skillnad mellan MBmotorer/Oljebyteinläggaug 2013Vilken olja ska jag använda? Avseende Biltema Helsyntet 5-så tycker dels inte att den är . O jag har kört med Biltema oljor i mina bilar. Men växellådsolja till automat börjar även jag att darra lite på manchetten då . Forumindex › Sailguides forum › ÖvrigtCachadLiknandesep.


Du kan lugnt hälla i vilken olja som helst ( biltema t.ex.) Alla oljor duger till en båtdiesel som går några få timmar.

Jag ska nog åka till swedol o köpa olja, sist jag hade biltema olja så kändes den blaskig. Läst att många haft prblem med den som påminner om carlube även i . Jag har knåpat ihop en liten oljeguide tillägnad de 7/900-ägare som vill:. Diskussion om biltemas oljor och oljetillsatser likt STP undanbedes. Enligt Castrols oljeguide på deras hemsida så ska du ha Syntrans Transaxle.


Om du inte gillar biltema, köp då mekonomens 75W-olja. Du ska ha en 75W gl olja atf är rena skiten för lådan, jag kör på Castrol syntrans transaxle 75W-blivit rekommenderad av Volvo och . När jag är på snål-humör, brukar jag köpa Biltemas helsyntetiska olja, som är suveränt billig och med god marginal uppfyller normerna för en . Med OKQ8:s oljeguide hittar du rätt motorolja och smörjmedel till bilen, båten, motorcykeln,. USA bilar, Hur vet man att Biltema olja är Statoil?


Jag törs också påstå här att en castrol olja som har gått 5mil är fanimej bättre än vad en dunk ny biltema olja är. Jag har provat biltema olja en gång och det . Finns en bra olje guide på OKQsidan som är värd att kolla. Biltema har numera en 20W-mineralolja som dom påstår lämpar sig för äldre motorer, antar att det är en statoil olja. OKQVäxellådsolja Syntet GL-SAE 75W-80. OKQVäxellådsolja Syntet GL-SAE 75W-är en syntetisk olja för manuella växellådor som kräver en olja . OLJEGUIDE trennlinie INFORMATION OM LUFTKONDITIONERINGSSYSTEM trennlinie NEDLADDNINGAR trennlinie FAQ trennlinie.


Jag har hört att Biltemas olja kommer från Statoil och är samma som deras, med skillnad att det står Biltema på dom som ska säljas där. Den har lang levetid og utmerkede kuldeegenskaper, noe som gir bedre beskyttelse og lavere drivstofforbruk. Biltemas mineralske og halvsyntetiske motoroljer . Vad skulle exempelvis en motor i en SAAB 9-må bäst av? En superduperolja av typ Mobil som byts vara 1500:e mil, eller Biltemas blaskolja som byts var . Investera hellre i en oljesug/oljebytare (finns exempelvis hos Jula, Biltema och liknade) och tryck i oljan med den.


På OKQskulle jag ha Pentosin CHF 11S enligt deras oljeguide. Personligen tror jag mig numera greppa en del men det har tagit ansenlig tid och energi i form av instudering.

Kommentarer

Populära inlägg