Toa luktar urin

På den ena av vår toalett luktar det nästan konstant urin från toaletten. Det kommer nästan direkt efter man rengjort ordentligt överallt enligt . Liknandejuni 20- Fattar inte, städar och städar men efter dagar luktar det piss igen.

Den här WC-prylen jag köpte på ICA som man fäster i toan gjorde om möjligt bara skiten värre. Sambon tycker att toan luktar och bör bytas ut. Jag tycker det är onödigt, den är ju bara år gammal, det borde gå att rengöra.


Mulltoa som inte vill fungera :-/inläggjul 2011Någon som har erfarenhet av Separett och.

Forum › Hem fritid › Hem fritidCachadLiknandefeb. Jag har upptäckt att lukten kan bero på att det har runnit på . Hur mycket jag än må skrubba och skura med alla möjliga rengöringsmedel så luktar det bara urin. Om kisset luktar ruttet kan det indikera att du har en infektion.


Men visst, har man möjlighet att gå på toa med några timmars mellanrum så . Vet inte vad jag ska ta mej till, jag skurar wc stolen med allt möjligt, t om Klorin och ändå luktar det illa av gammalt urin. Eftersom urin är ständigt i kontakt med en toalett , kan en doft vara närvarande om toaletten inte rengörs ordentligt och regelbundet. Lukten av urin kan bli en utmaning att ta bort i ett badrum.


Leta efter missfärgningar runt och bakom toaletten.

Eftersom urin och fekalier inte blandas uppstår det aldrig latrinlukt från en Separett toalett. Alla luktar kiss, det är så i alla lägenheter här. I dag använder min mamma blöjor, sophinken byts på toaletten varannan dag men fortfarande . Som antytt ovan så är ju just toaletten ett känsligt område. Jag råkade ut för att toastolen hemma luktade illa trots städning. På något av dem har stanken av urin och avföring varit kraftig, som att gå.


Jag tog en halv kork (drygt en tesked) med jod i toatanken, fyllde upp den med vatten och skakade runt och sköljde sedan ur. Måste förbränningstoaletten stå i ett uppvärmt utrymme? Kan man besöka toaletten då förbränning pågår? Därför kanske inte lukten slipper in i själva huset exakt på det ställe där möglet gror. Om inte djuret i sig avger kroppsodörer så kan dess urin och avföring göra . Nu e jag livrädd för att toaletten läckt o orsakat både odör o skador, eller kan de vara så enkelt att barn har legat på dinetten o kissat s de luktar . Då jag tydligen är sambo med en som har svårt att pricka toaletten så är vår toa ofta riktigt äck.


Att få bort urinfläckar på plast är nästan omöjligt. Använd miljöanpassade rengöringsmedel och alltid en rengjord toalettborste vid rengöring. Toalettsystem som rekommenderas av miljö- och hälsoskyddsenheten. Samtidigt har hans urin börjat lukta mkt starkare, han hinner i stort sett bara.


I en förbränningstoalett förbränns allt toalettavfall (dvs. urin, fekalier och toalettpapper) vid hög temperatur och det enda som blir kvar är en liten mängd aska . En urinsorterande torrtoalett har ett utlopp för urin i den främre delen av toaletten. Fekalier och papper faller från den bakre delen av toaletten och samlas upp i . De tidigare ägarna var i alla fall snälla att se till att mulltoan var. Fyller på lite mulltoakompost med bakterier, mull uta bakterier funkar inte, lukten blir vidrig.


Ingen urin i tunnan, och fler än en tunna behöver ni ha. För att kunna svara på detta behövs en genomgång av vad urin och fekalier. Om urinen är alldeles för genomskinlig och du frekvent måste gå på toaletten kan. Ingen typ av urin kommer att lukta bra, men vi vet alla att det finns den som . För att få bort saltkristallerna från urinen som lägger sig som ett sandpapper och. Vi har i många år endast använt såpa i toa-n o spolvattnet och det fungerar.


Jag oroar mig för att det ska märkas när någon besöker toaletten sedan jag varit. Något som nästan alltid brukar lukta illa är infekterad urin. Förbränningstoaletten behöver ingen vattentillförsel. Hela idén bygger på att urin och fekalier förbränns till aska under hög temperatur, cirka .

Kommentarer

Populära inlägg